Homoaktivistit vääristelevät Raamattua

“Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko.” (3. Moos. 18:22)

Osoitteessa Promerit.net kirjoittaja S. Piira kirjoittaa, että jakeessa 3. Moos. 18:22 ei puhuta sanaakaan miehistä, vaan tässä on kuulemma heprean sana qadesh, joka tarkoittaa “pakanatemppeleiden rituaaliseksiä harjoittavaa miestä”.

Tässä kuva Biblia Hebraica Stuttgartensiasta, jossa korostettuna kyseinen jae:

Huomatkaa, että tässä jakeessa ei ole ainuttakaan varianttia listattu BHS:ssä, joten jokaisessa tunnetussa käsikirjoituksessa tämä jae on tismalleen kuten yllä. Tästä voit tarkastella tätä jaetta interlineaarista. Mieheksi käännetty sana on hepreaksi zachar, joka sanakirjan mukaan tarkoittaa miespuolista henkilöä, nuorta tai vanhaa. Se siis tarkoittaa miestä, ei missään kohtaa mitään temppeliprostituoitua. Täten tässä jakeessa kielletään miestä makaamasta miehen kanssa, oli sitten kyseessä nuori poika tai aikuinen mies. Harvinaisen selvä tapaus.

Mistä S. Piira on keksinyt sanan qadesh? Toki se esiintyy Kolmannessa Mooseksen kirjassa, mutta ei missään kohtaa tätä jaetta. Päättelemme täten, että homoaktivistit levittävät tietoisesti huolella laadittuja valheita Raamatusta, edistääkseen omaa homoagendaansa. Katsotaan seuraavaa jaetta:

“Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa.” (3. Moos. 20:13)

Tässä käytetty sana miehestä on sama kuin edellisessä, zachar. Jälleen puhutaan vain miehestä, ei sanaakaan alaikäisistä pojista tai temppeliprostituoiduista.

Jo luomakunnan alussa Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Jumala ei luonut ihmistä mieheksi ja mieheksi, tai naiseksi ja naiseksi. Mistään kohtaa Raamattua ei löydy ainuttakaan kuvausta homoliitosta, jonka Jumala olisi siunannut.

S. Piira kirjoittaa:

“Raamattu ei tunne rakastumiseen perustuvaa ihmissuhdetta heteroiden tai homojen kohdalla, koska sen aikaan ei tunnettu kiintymykseen perustuvaa ihmissuhdetta.”

Tämä väite yksinkertaisesti ei pidä paikkaansa. Oliko Aatamin ja Eevan suhde pakkoavioliitto? Raamattu ei kerro nimittäin Aatamin rakastuneen Eevaan. Mutta eipä ollut Aatamilla paljoakaan vaihtoehtoja, kenen kanssa mennä naimisiin. Mutta selvästi väite siitä, että Raamattu ei tunne rakastumiseen perustuvaa ihmissuhdetta, on yksinkertaisesti täysin väärä. Raamattu tuntee monta tapausta. Tässä vain muutama.

“Ja Iisak vei Rebekan äitinsä Saaran majaan ja otti hänet luokseen, ja hänestä tuli hänen vaimonsa, ja hän rakasti häntä.” (1. Moos. 24:67)

“Ja Jaakob rakasti Raakelia; niin hän sanoi: “Minä palvelen sinua seitsemän vuotta saadakseni Raakelin, nuoremman tyttäresi.”” (1. Moos. 29:18)

“Mutta Hannalle hän antoi kahdenkertaisen osan, sillä hän rakasti Hannaa, vaikka Herra oli sulkenut hänen kohtunsa.” (1. Sam. 1:5) Tosin tässä tapauksessa Elkanalla oli kaksi vaimoa, mutta ei anneta sen häiritä meitä.

“Mutta Saulin tytär Miikal rakasti Daavidia. Ja kun se ilmoitettiin Saulille, oli se hänelle mieleen.” (1. Sam. 18:20)

“Ja Rehabeam rakasti Maakaa, Absalomin tytärtä, enemmän kuin kaikkia muita vaimojaan ja sivuvaimojaan. Sillä hän oli ottanut kahdeksantoista vaimoa ja kuusikymmentä sivuvaimoa; ja hänelle syntyi kaksikymmentä kahdeksan poikaa ja kuusikymmentä tytärtä.” (2. Aik. 11:21) Jälleen moniavioisuutta, mutta selvästi Rehabeamin ja Maakaan suhteessa oli kyse keskinäisestä rakkaudesta.

Simson rakastui Delilaan (Tuom. 16:4). Tosin tässäkään ei kerrota heidän menneen naimisiin, vaan Delila viekotteli Simsonin paljastamaan voimansa salaisuuden, ja filistealaiset sokaisivat hänet ja kytkivät kahleisiin.

Näistä tapauksista päättelemme, että Raamattu tuntee keskinäiseen rakkauteen perustuvat liitot, toisin kuin S. Piira väittää. Joten päättelemme, että Piira valehtelee silmät ja suut puhki.

Sitten on esitetty, että Jeshua kertaakaan ei nosta esiin homoseksuaalisuutta. Miksi olisi pitänyt? Jeshuan aikaan juutalaiset olivat täysin yksimielisiä siitä, että homoseksi oli yksinkertaisesti täysin väärin ja Jumalan lain vastaista. Joten Jeshualla ei ollut mitään tarvetta puuttua tähän asiaan. Mutta jos seuraamme Mestariamme Jeshuaa, jos hänen sanoillaan on meille jotakin painoarvoa, niin vuorisaarnassa Jeshua itse sanoo, että kunnes taivas ja maa katoavat, Toorasta ei katoa pieninkään piirto (Mt. 5:17-20). Täten Jeshuan oman opetuksen mukaan Mooseksen laki on edelleen voimassa viimeisintä piirtoa myöten.

Mutta eikö rakkaus ole tärkeintä? Voiko rakkaudella olla mitään rajoja? Kyllä voi, jos uskomme Jumalan sanaan. Jumala on omassa sanassaan selvästi ilmaissut, että hän loi ihmisen mieheksi ja naiseksi, Raamattu ei tunne mitään välimuotoja. Eikä Raamatussa missään kohtaa ylistetä ainuttakaan saman sukupuolisten avioliittoa. Raamattu ei tunne homoliittoja, yksikään Vanhan testamentin patriarkoista ei ollut homo, ei kukaan profeetoista, eikä yksikään Jeshuan opetuslapsista.

Joten tapaus on harvinaisen selvä – Raamatun mukaan avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto ja homoseksi on aina ja joka tapauksessa väärin ja syntiä.

3 thoughts on “Homoaktivistit vääristelevät Raamattua”

    1. No, tässähän nyt olikin pointtina, että mitä Raamattu sanoo homoseksuaalisuudesta, joten paikallaan tässä tapauksessa siteerata suoraan Raamattua…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *